RAHSIA HATI

wahai sahabat hidup didunia cuma sedetik knp haruskita lalai dengan kemewahan sementara ,JIKA KITA MELETAK CINCIN DI LAUTAN LUAS ,DIDALAM RUANGAN CINCIN ITULAH DUNIA LAUTAN YG LUAS ITU AKHIRAT !!!!

Tuesday 24 April 2012

Persoalan Bekalan Mana Yang Kita Pandang Dahulu.


Assalamualaikum.
 
 

 


 
Macamyang kita tahu, semua orang pun sangat sangat sangat hargai duit. Yes duit. Something yang boleh dibelanjakan untuk kita terus survive di dunia yang sementara ni. Why? Sebab, apa apa benda pun yang kita perlukan, even untuk khasiat dan tenaga badan, perlukan duit. Makanan contohnya. Memang kita perlukan duit untuk beli. Same goes to our clothes and living hall.



Tapi berapa ramai antara kita perasan yang kita perlukan something yang fungsi dia lebih kurang macam duit,tapi kat akhirat kelak? Yes. Bekalan akhirat. Pahala. Kalaulah pahala tu bentuknya macam duit masa kat dunia, agak agak, orang kejar kan tak? Hekhek. 



And rancangan Allah untuk uji manusia yang mencari bekalan akhirat ni sangat awesome. Dengan buatkan bekalan akhirat ni tak boleh dilihat manusia. So, cuba lihat lagi pada kita, dalam hidupan harian kita, mana kita pandang dulu? 



Renungkan

No comments:

Post a Comment