RAHSIA HATI

wahai sahabat hidup didunia cuma sedetik knp haruskita lalai dengan kemewahan sementara ,JIKA KITA MELETAK CINCIN DI LAUTAN LUAS ,DIDALAM RUANGAN CINCIN ITULAH DUNIA LAUTAN YG LUAS ITU AKHIRAT !!!!

Wednesday 7 March 2012

CINTA PERTAMA INDAH????



CINTA PERTAMA???Korang mesti pernah mengalaminya ,oppps mungkin tidak pernah .ok la x pe. pernah @ tidak itu bukan point yang penting .yang menjadi topik terhangat ialah CERITA@KISAH disebalik CINTA PERTAMA kan???'


Oklah mungkin cinta pertama menjadi suata yang INDAH kan .tapi!!! ada juga disebalik kisah yang sangat menyayat hati .PERNAH DI KECEWAKAN ,PUTUS CINTA,CINTA DITOLAK.begiru perit untuk kita lalui bersama hati yang telah terluka untuk mencari cinta yang sebenar!!!!


Korang pernah dengar x kata2 pujangga ini.CINTA PERTAMA MEMANG INDAH ,TAPI BUKAN SUATU PERKARA YANG INDAH UNTUK DIINGGATI. Kerana bukan semua cinta pertama berakhir dengan perkahwinan @ kebahagiaan .


Semua orang impikan semua percintaan yang BERAKHIR DENGAN PERKAHWINAN bukan.tapi bukan semua orang mengecapi kebahagiaan itu.memang payah untuk kita melupakan kisah cinta pertama tapi betullah CINTA PERLUKAN PENGORBANAN.kerana apabila kita sangat mencintai seseorang tetapi seseorang itu mencintai orang lain KITA TERPAKSA MELEPASKANYA UNTUK DIA BAHAGIA BERSAMA INSAN YANG DIA CINTA .


Tapi jangan sesekali MENINGGALKAN SESEORANG YANG MENCINTAI KITA UNTUK SESEORANG YANG KITA CINTA kerana SESEORANG YANG KITA CINTA AKAN TINGGALKAN KITA UNTUK SESEORANG YANG DIA CINTA.


Ingat lebih baik kita menerima cinta daripada orang yang mencintai kita daripada kita mencintai orang yang kita cinta yang belum pasti akan menerima cinta kita seadanya!!!
hehe panjang la plak mesti korang boring kan pasal cinta ingatt perkara ini


CINTA KEPADA MANUSIA MATI,
CINTA KEPADA BUNGA LAYU,
CINTA KEPADA KEBENDAAN MISKIN,
CINTA KEPADA RUPAPARAS TIDAK KEKAL
CINTA KEPADA ALLAH KEKAL HINGGA KE AKHIRAT!!!


CINTA ADALAH ANUGRAH TERINDAH DRIPD ALLAH KPD MANUSIA 
SETIAP INSAN BERHAK UNTUK MENCINTAI DAN DICINTAI
NAMUN CINTA ALLAH KEPADA HAMBA-HAMBANYA JUA YANG KEKAL ABADI

No comments:

Post a Comment