RAHSIA HATI

wahai sahabat hidup didunia cuma sedetik knp haruskita lalai dengan kemewahan sementara ,JIKA KITA MELETAK CINCIN DI LAUTAN LUAS ,DIDALAM RUANGAN CINCIN ITULAH DUNIA LAUTAN YG LUAS ITU AKHIRAT !!!!

Friday 13 April 2012

JUMPA MUSUH & FIRST LOVE

Salam noty boys and guls,,,, sihat ker semua?? ?? aku korang semua sehat2  hendaknya.Huhh tadi aku gi jalan2 kt Taman Perbendaharaan Tengku Anis pergi tengok rusa seronok sangat .Tapi bile aku sampai kt kt tempat orang yang selalu buat senam erobik tu TIBA-Tiba aku nampak seorang lelaki yang cukup aku knl .

Aku tengok kt dia tapi dia tengok aku tapi macam x knl jer.Tiba2 kenangan la terimbas kembali
Mase tu aku form 4 dia form 5 mule2 kelas aku sebelah gan kelas dia.aku ni cam garang jalan macam laki tpi stilll perempuan wanita terakhir hahah.geng-geng dia selalu duk kt tangga so bile aku nk turun tangga dia gan geng dia selalu kacau aku riuh rendah jadinya dan aku selalu melaung kt geng2 dia huhh marah betul aku.

Gikgu mengumumkan yang sekolah akan mengadakan kem kokurikulum kt Kem Kijang PCB .Kebetulan aku gan dia dan geng2 dia kene pegi jugak huhhh bengang sungguh aku nk buat cmner dh wajib aku pun pegi jer la.Masa cg buat perjumpaan aku duk dpn skali dia duk blakang and bile aku bangun dia gan geng2 dia pun duk sorak kt aku habis org tengok kt aku malu giler.

Pastu dalam fb pun dia suke sangat kacau aku post kt wall aku huhh sampaikan aku ;Pastu time nk gi kem tu aku gan dia terpaksa dudk 1 bas huhh x selesa aku .aku paling kanan dia ckp aku tu tengok dia huhh perasan nk mampus.

masa sampai kem dia nk langgar aku mase nk turun bas huuhh marahh aku.pastu ptg tu kem komanda aturkan kumpulan nasib baik aku x sekumpulan gan aku tapi yang bengongnye kumpulan dia no 5 kumpulan aku no 6 huhh bersebelahan lgi bencinya aku.

Pastu malam tu ada aktiviti tapi x ikut kumpulan ag ada kumpulan ayam ,kucing ,harimau, ape entah x ingat ,hahh aku dgn dia 1 kumpulan kambing dgn dia huhhh dan masa tu lah aku mula jatuh cinta pada dia haha.BETUL KATA ORANG TUA TU MULA2 GADUH LAMA2 JATUH JUGAK TAPI JATUH CINTA.

Tapi pada keesokkan harinya dia buat darah aku naik semula .Masa tu cg letak 1 beg plastik sampah dalam tu ada barang2 dan peserta harus mengambil 1 brang seorang dan membuat ayat yang lengkap dengan mengunakan nama perkataan barang tu.

Pastu bile aku naik pentas geng2 dia duk sorak kt aku huhh ,Dan aku selop tangan dan aku mendapati apa yang aku selop tangan ialah seketul batu aku pun buat ayat SAYA MENGUNAKAN BATU INI UNTUK DILEMPARKAN KEPADA ORANG YANG KURANG AJAR SEPERTI DIA   

Muke dia merah padam hahha,aku dgn senyuman sinis haha .tengah aku boring duk degr ceramah boleh dia snap gambar aku banyak2 mase tu aku x sedar la.pastu malam tu Pengetua datang so majlis peserta terbaik diumumkan.Dan paling aku x sangka dia peserta lelaki terbaik dan aku peserta wanita terbaik huhh padahal aku biase jer.Habis 1 dewan bersorak kt aku gan dia.Pastu bile aku balik dom ramai kakak2 yg lebih tua x puah hati duk sindir2 kt aku aku wak bodo jer.

Keesokkan harinya masa nk joget chicken dance CG MEMANGIL PESERTA LELAKI DAN WANITA TERBAIK NAIK KE PENTAS aku apa lagi mengelabah habis la dia ketawa manis sangat menyampah habis aku,huhhh aku nk menyorok tapi x dpt dia sendiri gi kt tempat dudk aku jemput aku ke pentas huhh cuak habis aku!!!!!

Masa lagu bunyi malu la nk dance dh la chiken dance huhh aku pun dance ala kadar .yang hotnye aku ke kanan dia kekanan duk sebelah aku and bile aku ke kiri dia ke kiri..aku pun berjalan gi ker sebelah kakak form 6 so dia x de ruang nk duk tepi aku tapi eee dia suh kakak tu duk lain dia nak duk tepi aku.aku bengang giler arr pastu aku gi belakang whitebok dia gi tolak white box tu  huuu eee geram gilerr aku .pastu mujur la lagu dh habiss huhh

Dan kami balik masa kt sklh aku duk kantin sorang2 dia pun duk depan aku pastu ambik keropok aku xmintak pun .dia ckp thazz.huhh aku wak muke donno pastu dia tanya aku nape blok dia aku ckp la x suke dia pun mintak maaf  dia suh remove blok .bile aku remove blok dia so aku leh tengok la gambar giler banyak nk mampus gambar aku dlm elbum fb dia dia snp curi2 .huhh aku marah la

tapi bile lama2 aku cm jatuh hati kt dia x tau sejak bile perasaan itu hadir.dan aku pujuk hati aku supaya melupakan dia kerana aku tahu dia bukn untuk aku .aku x pantas untuk dia.

bile dh habis som dia melanjutkan kt u dn hubungan aku terputus disitu x de dh org yg mengacau aku.dan tadi aku jumpa dia ,dia dh x knl aku,aku rindu sangat2 kt dia bru setahun setengah dia x bersua muka dgn aku tapi dia dh melupakan aku huhh.

CERITA INI TELAH DIUBAH SUAL SUPAYA MENEPATI SYARAT2 HARAP MAKLUM


No comments:

Post a Comment