RAHSIA HATI

wahai sahabat hidup didunia cuma sedetik knp haruskita lalai dengan kemewahan sementara ,JIKA KITA MELETAK CINCIN DI LAUTAN LUAS ,DIDALAM RUANGAN CINCIN ITULAH DUNIA LAUTAN YG LUAS ITU AKHIRAT !!!!

Monday 19 March 2012

CARA MENGATASI MASALAG SUKAR TIDUR

yeah,anda ada masalah susah tidur malam?saya ada cara untuk  mengatasinya iaitu dengan menggamkan gajah mata anda.(ok xlawak)aku buat lawak ke?xKOT.
ok la aku xtau la aku sekarang ni tengah mengalami masalah insomnia ataupun tidak,aku kadang2 tidur awal,kadang2 lambat,tidur "awal" aku tu kirenye macam dalam pukol 1pgi la.awal ke tu?bagi aku awal sebab time aku sekolah dulu pon aku selalu tidur pukol 1.heh!
bukan sengaje,dah xboleh tidur nok wat gane.betol dop?bagi aku,aku dah biase tidur lambat.
aku selalu ngantuk time petang lepas ASar!pastu malam antara maghrib dengan isyak.btw kau nampak x betapa seTAN perangai punye SEtan!mane xnye,mane boleh tidur lepas asar dalam islam,bukan xboleh tapi xdigalakkan,then antara maghrib dengan isyak aku nak jage air sembahyang aku,then kalau baring memang lelap la aku hasil keje setan yang meloncat2 atas kelopak mata aku ni,air sembahyang pon batal.
lagi satu kes kalau aku tengah ada air sembahnyang kan,memang bermain-main dalam otak aku ni
"eyh jangan la kentot" disebabkan aku pikir macam tu,lagi menjadi-jadi perot aku memulas nak kentot.ni semua keje setaANNNNNNNNNN!!!!!!!ok dah lari tajuk,dah la straight to the point je la,

Sebab-sebab Insomnia
Korang stress!otak tu banyak sangat berpikir.macam aku ni la,ya allah result spm tinggal sehari je lagi!!
Korang Depressed terhadap sesuatu yang telah/akan berlaku.
Korang Minum arak banyak sangat!!!perot dah boroi dengan air kencing Setan!sebab tu susah tidur.
Perubahan masa macam waktu kerja kau berubah,so waktu korang tidur dan bangun pon turot berubah.
Korang makan ubat tidur banyak sangatt...kalau terlalu banyak memang la xboleh lelap,sebab takut lelap xcelik2 nanti.terlebih dos.
Terlalu cemas macam alaa macam mane ni..terencing pulak tadi dekat ruang tamu,habis la mak aku marah!!
Cara Mengatasi Insomnia
Setkan waktu tidur kamu2 semua macam ok mulai harini aku nak tidur pukul 11 and bangun pukul 6 pagi,tapi ingat!!jangan hangat2 taik hanjing,bende ni kene biasekan,nnti automatik otak kite terset sendiri.
Elakkan Tidur pada waktu petang.macam aku cakap tadi,tidur lepas asar xbagus!otak boleh jadik lembap.and kalau korang dah luangkan masa tidur waktu petang,nanti malam dah susah nak tidur sebab mate xpenat sebab dah tidur petang tadi.
Jangan excercise banyak sangat sebelum tidur,sape ajar kau?nak excercise pagi2 tu ha,ni nak tidur baru nak excercise,ape la gile.hha.tapi stkat yang ringan2 boleh la.
Minom minuman yang berat2,macam milo ais or susu..haa..aku memang selalu buat bende ni.senang siket mata nak lelap.
Jangan minum air kopi,teh ke ape ke..tu membuatkan anda susah tidur
Jangan "lek lu,sap kok lu sbtang" hah!kalau tidur aku doa xbangun2 terus klau jenis gitu.jgn hisap rokok sebelum tidur yerk.
Otak tu jangan banyak berfikir sangat,..rehatkan otak tu..
Ok la,itu sahaja syarahan saya pada hari ini.....so moral of the story,jangan la tidur lambat,elak2 lah tidur lambat sebab ade kesan buruk die..nak tau?baca SINI
and lagi satu kalau tidur lambat,bangun pun mesti la lembap kan.bile bangun lambat ape jadik?
sembahyang subuh tertinggal,nak bangun subuh susah even mak kau kejot,tenaga semulajadi bile bangun pagi pon badan kau xdapat nak serap,mata bengkak,and nanti terlebih tidur pulak,orang tidur 6,8 jam jerk.ni sampai bangun 12stgh hari.gile kau!
ELEH JOKE FIQAH MACAM X PERNAH BANGUN LEWAT HUHAHA

No comments:

Post a Comment